logo wisecrackers

TERUG IN DE TIJD….

De tijd bestaat alleen maar omdat anders alles tegelijk zou gebeuren.

[Albert Einstein]

Palladium

PalladiumPalladium

In 2012 kwam Palladium terug met een nieuwe campagne! Palladium wil(de) echter geen standaardwerk. Naast de advertenties in tijdschriften wilde de klant buiten op straat te zien zijn en niet alleen op een
poster. Wisecrackers introduceerde Palladium met peperbussen in Amsterdam, tape art op de winkelruit, een outdoor locatie en de zoektocht naar de gouden magneet. In Duitsland en Engeland is enkel print ingezet.


NLO Shieldmark

NLO ShieldmarkNLO Shieldmark

NLO Shieldmark wilde zichzelf in 2014 op de kaart zetten bij het MKB en R&D professionals. Door middel van een mediacampagne op reclamemasten, aangevuld met radio- en online inzet is dit succesvol verlopen.


Boretti

Boretti

In het voorjaar van 2015 was het voor Boretti tijd om de naamsbekendheid te vergroten in Nederland en België, waarbij werd gekozen voor de inzet van advertenties in relevante print titels. 


Amsterdam Cowboys

Amsterdam Cowboys

De mediacampagne van Amsterdam Cowboys bestond uit een combinatie van print en online inzet en is gestart in Duitsland, rondom de jaarlijkse Panorama Fair in Berlijn. Het high-end lifetstyle merk richt zich op zowel mannen als vrouwen met een sense voor mode en lifestyle. De producten zijn gemaakt van natuurlijke materialen en bestaan o.a. uit tassen, riemen, schoenen en accessoires.


Het Concertgebouw

Het Concertgebouw
Gedurende 5 jaar – tot en met het 125-jarig bestaan van het Concertgebouw – verzorgde Wisecrackers alle media-uitingen van deze klant. Met onder meer aankondigingsadvertenties op de voorpagina’s van uiteenlopende titels en incidenteel via buitenreclame vergrootte Wisecrackers de zichtbaarheid van deze concertzaal.


Jägermeister  (Maxxium)

Jägermeister  (Maxxium)
Jägermeister had een oubollig imago. De gebruikersgroep vergrijsde. De klant wilde weg van uitingen met hertengeweien aan de muur en zich richten op een jongere doelgroep. Wisecrackers lanceerde het thema ‘Release the Beast’. Deze lijn werd een aantal jaren voortgezet tot er in 2012 een nieuw thema werd gelanceerd: ‘Jägermeister got struck by lightning’. Jägermeister is een merk van de gedistilleerde drankenleverancier Maxxium.


Licor43 (Maxxium)

Licor43 (Maxxium)
Wisecrackers bouwde continue aan de naamsbekendheid en merkfunnel van het Spaanse likeurmerk Licor43. Via grote en kleinere mediacampagnes. Uit regelmatige metingen bleek dat juist deze continuïteit in de zichtbaarheid mede verantwoordelijk was voor de sterke propositie van dit merk.
Licor43 was overigens één van de vele Maxxium-merken waar Wisecrackers als media-adviesbureau verantwoordelijk voor was.


Van Doorne Advocaten

Van Doorne Advocaten
Wisecrackers adviseerde Van Doorne Advocaten om een serie debatten te organiseren rond actuele, maatschappelijke thema’s. Met als veelzeggende titel ‘Debat op scherp’. Wisecrackers was mede verantwoordelijk voor de organisatie, samen met BNR Nieuwsradio en (later) Elsevier. Ook verzorgde Wisecrackers de communicatie in landelijke media. ‘Debat op scherp’ kende uiteindelijk 13 afleveringen.


KAS BANK

KAS BANK
KAS BANK zocht naar manieren om directer met klanten te communiceren. Vooral ook omdat het bij de doelgroep te weinig bekend was hoeveel specialistische financiële kennis bij KAS BANK aanwezig is. Wisecrackers lanceerde 10TALKS, kennispodium voor informatie, opinie en debat. Wisecrackers was verantwoordelijk voor de organisatie van het eerste debat (samen met BNR) en voor de uitingen in de financiële media en radioreclame.


HofHoorneman Bankiers

HofHoorneman Bankiers
In 2010 besloot VPV Bankiers tot een naamswijziging. Het werd HofHoorneman Bankiers. Wisecrackers zorgde ervoor dat de nieuwe naam snel een begrip werd in financiële kringen. Onder andere via advertenties in financiële media en middels een slimme inzet van radiocommercials.